Ældre venter på hjælp til IT

Mange ældre får hjælp af familien til deres IT. Desværre venter de tit længe på at svigersønnen kommer.
Mand arbejder på computer
Ditte fra Marketing
Ditte fra Marketing
Forfatter, august 2021


Mange ældre er blevet bedre og langt mere fortrolige med at bruge en computer og ikke mindst internettet.

Årsagen til det skal findes i, at antallet af ældre, der aldrig har været på internettet, er faldet.

F.eks. orienterer 75 % i aldersgruppen 65-74 årige i Danmark sig i onlinenyheder, hvor hele 78 % i gruppen trykker på en app eller taster url’en til et nyhedsmedie ind på computer, iPad eller lign (Danmark Statistik, 2023).

Ældre har stadig brug for hjælp til deres computer

Med flere og flere ældre, der bruger en computer i dagligdagen, og det faktum at de er blevet bedre til de mest almindelig ting på computeren, har man også set, at der bliver tilbudt færre IT-kurser til nybegyndere.

Den tendens gælder hele landet, og inkluderer både de kurser, der udbydes gennem Ældre Sagen og på f.eks. de lokale biblioteker.

Fortroligheden med computeren betyder, at det ofte er mere avancerede ting som f.eks. billedbehandling eller opsætning af en personlig playliste, de ældre spørger om hjælp til.

Når det er sagt, så må vi ikke glemme, at der også stadig er mange, der har brug for hjælp til de mere basale ting som vedhæftning af filer til en e-mail, at gå på internettet eller opsætning af deres printer.

Ligesom vi ikke må glemme, at en computer jo faktisk er mekanik, og derfor så driller teknikken bare indimellem.

Når sådanne situationer opstår, har de ældre stadig brug for hjælp til deres computer.

Mange af dem vender sig mod venner og familiemedlemmer for at få hjælp. Men det betyder, at de ofte ender med at vente i flere uger før naboen eller svigersønnen, har tid til at kigge forbi.

Faktisk har det vist sig, at i mange tilfælde bliver problemet aldrig løst.

Du er ikke alene om IT. Der er hjælp at hente med Duka

Lige som du også sender din bil til en mekaniker, er der også hjælp at hente til IT-problemer. 

Duka har mere end 13 års erfaring med at hjælpe danskerne med IT-problemer.

Kim T. fra Kundeservice

Få IT-hjælp fra Duka

Klik på knappen nedenfor, og læs mere om den hjælp du kan få fra vores venlige og kompetente supportere.

En computer er fyldt med mekanik og imponerende elektronik.

Den består af programmer, printplader og alle mulige dimser, der tilsammen får maskinen til at fungere.

På trods af kompleksiteten insisterer de fleste af os på, at når teknikken driller, så kan vores svigersøn eller nabo sagtens løse problemet for os.

Og vi venter gerne på deres hjælp – også i flere uger.

Forestil dig, at det i stedet var din bil, der var gået i stykker. Ville du lade naboen, venner eller familiemedlemmer lave den for dig - og ville du lade den stå i garagen i et par uger, før den blev repareret?

Sikkert ikke. Den ville du uden tøven sende ned, hvor du har købt den eller i hvert fald på et autoriseret værksted. Og med en forventning om, at du kan hente den igen sidst på eftermiddagen med alle problemer ordnet.

Hvorfor er der den forskel i vores tilgang til vores bil og vores computer, som jo begge er indviklet teknologi?

Det skyldes formentlig, at vi har ladet os fortælle, at på en computer er løsningen ofte ret simpel, og noget man sagtens selv kan ordne.

Kender man ikke umiddelbart svaret på problemet, kan en enkelt søgning på Google som regel fortælle hvori fejlen består, og komme med en anvisning på, hvordan man udbedrer den.

Kom sikkert videre med kyndig IT-hjælp

Heldigvis er der også et alternativ til at google sig frem til en løsning, eller at få amatører og velmenende familiemedlemmer til at hjælpe med dine computerproblemer.

Ligesom man kan købe en serviceordning til sin bil, er det også muligt at købe et support-abonnement til sin computer.

Sådanne abonnementer kan købes både der hvor du køber eller lejer din computer, eller hos private udbydere.

Uanset hvilken løsning du vælger, så betyder det, at du har IT-hjælp lige ved hånden, og lige når du har brug for den. Så du kan komme videre med det, du var i gang med.

Hos Duka har vi også en løsning, hvor du kan få IT-support. Her er der god hjælp at hente, hvad enten dit problem handler om noget teknisk som f.eks. en geninstallering af et program eller at få kontakt til netværket.

Eller måske noget mere brugerorienteret som f.eks. at lave kolonner i et budget eller indsætte fotos i den konfirmationssang du er i gang med at lave i Word.

Du får hos Duka direkte adgang til professionelle IT-eksperter, der er uddannet i at hjælpe dig med dine problemer og som sørger for, at du nemt og sikkert kan komme videre.

Det er muligt både at ringe og skrive til kundeservice med sine spørgsmål. Og viser det sig, at problemet ikke kan løses over telefonen, så kan de fjernstyre din computer, så de nemmere kan finde ud af, hvad der er galt.

3 gode grunde til at investere i et support-abonnement til sin computer

1. Du har hjælpen lige ved hånden. Der er ikke nogen ventetid, og du kan trygt og sikkert komme videre.

2. Det er professionelle IT-folk der løser dine computerproblemer

3. Dine computerproblemer bliver rent faktisk løst

Hos Duka har vi naturligvis også en løsning, hvor du kan købe et support-abonnement. Det giver dig ubegrænset adgang til vores team af professionelle IT-eksperter. Lige når du har brug for det.

Har du brug for hjælp, eller har du spørgsmål?

Så tøv ikke med at ringe til Maria eller en af hendes kollegaer på 77 34 18 19 – vi er her for at hjælpe dig. Du kan også skrive dit telefonnummer her, så ringer vi dig op. Det er gratis og uforpligtende at tale med os.

*Når du udfylder formularen, så giver du samtykke til, at vi må kontakte dig og sende dig tilbud pr. telefon og SMS.

Det siger andre kunder om at være kunde hos Duka

Spørgsmål om Duka

Duka har siden 2011 hjulpet tusindvis af kunder med IT-problemer og besvarer hvert år mere end 100.000 opkald. 

8 ud af 10 kunder giver Duka karakteren 9 eller 10 på en skala fra 1-10. Det gør de blandt andet, fordi vi løser mere end blot deres IT-problem. Vi giver dem også råd og vejledning, der gør dem trygge ved at bruge deres computer.

Vi hjælper dagligt vores kunder med mange forskellige typer af spørgsmål og fjerner deres tvivl med vores grundige vejledning og udførlige svar.

Vi gør en dyd ud af at være der for vores kunder og holder os opdateret på nutidens elektronik.

Hos Duka er ingen spørgsmål for store eller for små. Vi hjælper dig med de tekniske spørgsmål om din computer, telefon, iPad eller printer, ligesom vi giver dig råd og vejledning om brugen af programmer og de ting, du gerne vil bruge dine elektroniske genstande til.

Når dine IT-problemer opstår, kan du blot ringe til Duka på telefon 77 34 18 18 eller sende os en e-mail på kundeservice@duka.dk.

Udover at hjælpe med en løsning over telefon eller mail, kan vi også hjælpe dig ved at fjernstyre din computer – naturligvis med din godkendelse.

Som kunde hos Duka får du ubegrænset adgang til hjælp af vores kyndige kundeservice.

Med et serviceabonnement hos Duka får du ubegrænset adgang til IT-hjælp.

Vi har flere forskellige serviceabonnementer.

  • Supportabonnement
  • Mobilsupport
  • iPad-support

Supportabonnement

Vores kompetente medarbejdere hjælper dig med dit problem, så du får den hjælp, du har brug for her og nu, og samtidig slipper for at forstyrre familie og venner. Hos Duka er ingen spørgsmål forkerte.

  • Fri adgang til vores brugervenlige kundeservicemedarbejdere, der sidder klar ved telefonen til at hjælpe dig med dine PC-problemer
  • Ubegrænset IT-hjælp 6 dage om ugen
  • Råd og vejledning til brug af din computer og dens programmer
  • Teknisk support, hvis din computer ikke virker, du skal have installeret et nyt program eller tilsluttet en printer
  • Hjælp til brug af din computer og de programmer, du har på den
  • Fjernstyring af din computer, hvis du ønsker det. Så kan vi se med på skærmen og nemt guide dig til en løsning

Mobilsupport 

Mobilsupport giver dig adgang til support til din telefon 6 dage om ugen, året rundt - uanset problemets omfang. 

  • Fri adgang til vores brugervenlige kundeservicemedarbejdere, der sidder klar ved telefonen til at hjælpe dig med dine telefonproblemer
  • Ubegrænset mobilsupport 6 dage om ugen
  • Råd og vejledning til brug af din telefon og dens programmer
  • Teknisk support, hvis din telefon ikke virker
  • Hjælp til brug af din telefon og de programmer, du har på den

iPad-support 

iPad-support giver dig adgang til support til din iPad 6 dage om ugen, året rundt – uanset problemets omfang.

  • Fri adgang til vores brugervenlige kundeservicemedarbejdere, der sidder klar ved telefonen til at hjælpe dig med dine iPadproblemer
  • Ubegrænset iPad-support 6 dage om ugen
  • Råd og vejledning til brug af din iPad og dens programmer
  • Teknisk support, hvis din iPad ikke virker
  • Hjælp til brug af din iPad og de programmer, du har på den

Med adgang til Dukas venlige kundeservice får du konkrete og kyndige svar på dine spørgsmål. Hos os er ingen spørgsmål for store eller små. 

Det er vores ønske at gøre det sikkert og nemt for dig at bruge din elektronik, så du kan bruge tid på lige det, du vil, uden at være besværet af IT, der driller.

Vil du også føle dig tryg, når du navigerer i den digitale verden, kan du blive kunde hos Duka allerede i dag.

Ring til vores kundeservice på tlf. 77 34 18 18 og find ud af, hvad netop du har brug for af serviceabonnement eller IT-produkt.

Vores dansktalende kundeservice vil vejlede dig til, at finde en løsning ud fra dine behov.

Du kan også blive kontaktet af Duka ved at udfylde vores kontaktformular på www.duka.dk.

Digital sikkerhed er en topprioritet for Duka, og derfor kan du også vælge at lade os tage os af sikkerheden på din computer.

Der sker via et program, der beskytter din computer mod virus og sikrer dine personlige data som filer og billeder.

Det er vigtigt at føle sig tryg, når man skal have en ny computer.

Det kan du hos Duka, hvor vi har gjort det nemt for dig at finde den computer, der passer bedst til dig, din hverdag og dine behov. Det har vi gjort ved at have et nøje udvalgt sortiment af brugervenlige HP-computere.

Derudover sørger vi for at forberede din computer, før den når frem til dig. Vi installerer de nødvendige programmer og fjerner alt reklamesoftware, så din nye computer er klar til brug lige fra starten, og du undgår generende pop-ups.

Få tilbud, gode råd og nyheder direkte i din mailboks

Med nyhedsbrevet fra Duka

Danmarks venligste kundeservice

Hos os bliver du mødt af vores venlige og imødekommende kundeservice, der altid er klar til at give dig den hjælp, du har brug for. Hos os er ingen spørgsmål for store eller for små, og vi bliver ved dig, til du føler dig tryg og glad.

Dansk virksomhed +13 års erfaring

Vi ønsker at bidrage til, at vores kunder kan føle sig trygge og navigere sikkert i den digitale verden – uanset deres baggrund. Det gør vi på grundlag af mere end 13 års erfaring og over 100.000 opkald hvert år, hvor vi hjælper danskerne med deres IT-problemer.

100% tilfredshedsgaranti

Med vores mange års erfaring er vi overbeviste om, at vi kan hjælpe dig – både med køb af produkter, og når du har bøvl med din elektronik. Hvis du ikke synes, at vi har levet op til dine forventninger, så finder vi sammen en løsning - det er vores garanti til dig.