How NOT to do IT-sikkerhed
Find ud af hvordan du sikre dine data bedst.
Ditte fra Marketing
Ja, du har hørt det mange gange før. Sikre dit data! Vær opmærksom på, hvilke informationer du ligger på nettet. Backup! Husk backup! Og yada yada yada.
Her får du 10 fremragende tips til ’how NOT to do IT-sikkerhed’:
1. Brug det samme password ALLE steder
Et unikt password, hva’ dælen. Hvem gider at opfinde den dybe tallerken hver gang og så huske det bagefter?! Brug bare det samme password, du altid har brugt, det kan du nemt huske. Password som: 1234567890, dit navn og fødselsdato, qwertyu, det er der aldrig nogen, der gætter.
2. Glem alt om to-trins-login
To-trins-login er ikke andet end til besvær. Hvem gider at have tilsendt en ekstra SMS som ekstra sikkerhed, når du skal logge ind på for eksempel Facebook, Gmail, Microsoft eller Dropbox, bare for at nævne nogen? Det bliver et nej tak, herfra.
3. Gratis wi-fi er lykken
Hvis du dog bare kunne bruge det gratis wi-fi altid og hele tiden, så slipper du for at have dit eget. Penge sparet, er penge tjent. Der er jo ingen, der hacker det gratis wi-fi, og dermed får dit log in, data og dine personlige oplysninger. Så sikkert som en kylling i en rævefarm.
4. Hvad der er mit – er dit
Dit wi-fi derhjemme skal da bare være åben, så alle kan bruge det. Vi hjælper jo hinanden, når vi deler. Deleøkonomi er det nye sort. Du kan sagtens stole på, at alle andre opfører sig ordentlig på internettet, så de kan bare bruge løs med adgang fra din IP-adresse.
5. Offentlige computere er let tilgængelige
Det er så smart med offentlige computere, du kan bare surfe hele dagen, downloade private dokumenter og printe dem ud, få ordnet netbank og tjekke mails nede på biblioteket. Super smart. Du smutter bare fra det bagefter, og glemmer du at logge ud, så gør den der kommer bagefter, det sikkert bare for dig. Intet problem.
6. Et godt tilbud, det skal da lige tjekkes
Det er lækkert med alle de mega gode tilbud, der kommer lige ind i indbakken. Jajaja, de kan måske ikke lige skrive helt korrekt dansk, der er underlige tegn i stedet for æ, ø og å, men hvor heldig har man lige lov til at være?! Og er der ikke noget med, at du har en fætter i Afrika, som kunne mangle penge?! De mails skal da lige tjekkes.
7. Sende cpr-nummer, er det nu så farligt?
Hvorfor så emsig omkring det cpr-nummer? I gamle dage kunne du da sagtens sende det på bagsiden af et postkort uden problemer eller…
8. Er det antivirus nu også så vigtigt?
Hvad hjælper, det der antivirus egentlig? Hvor vigtigt er det lige, at de sider du besøger på nettet og filer, du downloader, bliver scannet for virus? Du åbner jo ikke mærkelige mails fra folk, du ikke kender, og surfer kun på sider, du ved er helt sikre. Så spild af penge!
9. Opdateret software, hvad er meningen med det?
Det er da så møgirriterende med de der pop-ups med opdateringer. I guder det er træls. Det nemmeste er bare at lukke dem ned uden at opdatere. Der er jo alligevel ingen hackere, der opdager, at du bruger usikkert gammelt software med en ladeport af en åbning, velkomstkomité og fanfare, når hackerne tropper op.
10. Backup er alt for besværligt
Hvem gider at dragge and droppe til 1000 USB-stiks for at lave backup, det er der jo ingen, der orker. En ekstern harddisk er jo bare et forvokset USB-stik og koster en bondegård. Og hvad kan den der sky egentlig? Nej, backup er unødvendigt og besværligt. Der er alligevel heller ingen fare, din kop kaffe står jo langt væk fra din computer, og din kat hopper aldrig op på bordet.
Lad os løse dine problemer
Vi er på hjemmebane og parate til at løse alt det bøvl, som du ikke troede, du skulle have med din computer.
Vi har mere end 13 års erfaring, og hvert år svarer vi på mere end 100.000 spørgsmål, og får vores kunder godt igennem IT-problemer.
Lad os løse dine problemer
Vi har Danmarks mest populære Kundeservice og på Trustpilot giver vores kunder os 5 stjerner.
Lad os blive din hjælpende hånd til IT – så slipper du for at vente på hjælp fra familie og venner, i stedet har du os lige ved hånden – 6 dage om ugen, året rundt.
Vores kundeservice hjælper med alt fra at installere programmer, få din tv-serie til at afspille, og sågar også med at logge ind på diverse offentlige sider, hvis det skulle drille.
Vi vægter, at du som kunde får en grundig, konkret og udførlig kundeservice, så du kan føle dig tryg.
Har du brug for hjælp, eller har du spørgsmål?
Så tøv ikke med at ringe til Maria eller en af hendes kollegaer på 77 34 18 19 – vi er her for at hjælpe dig. Du kan også skrive dit telefonnummer her, så ringer vi dig op. Det er gratis og uforpligtende at tale med os.
Det siger andre kunder om at være kunde hos Duka
Spørgsmål om Duka
Duka har siden 2011 hjulpet tusindvis af kunder med IT-problemer og besvarer hvert år mere end 100.000 opkald.
8 ud af 10 kunder giver Duka karakteren 9 eller 10 på en skala fra 1-10. Det gør de blandt andet, fordi vi løser mere end blot deres IT-problem. Vi giver dem også råd og vejledning, der gør dem trygge ved at bruge deres computer.
Vi hjælper dagligt vores kunder med mange forskellige typer af spørgsmål og fjerner deres tvivl med vores grundige vejledning og udførlige svar.
Vi gør en dyd ud af at være der for vores kunder og holder os opdateret på nutidens elektronik.
Hos Duka er ingen spørgsmål for store eller for små. Vi hjælper dig med de tekniske spørgsmål om din computer, telefon, iPad eller printer, ligesom vi giver dig råd og vejledning om brugen af programmer og de ting, du gerne vil bruge dine elektroniske genstande til.
Når dine IT-problemer opstår, kan du blot ringe til Duka på telefon 77 34 18 18 eller sende os en e-mail på kundeservice@duka.dk.
Udover at hjælpe med en løsning over telefon eller mail, kan vi også hjælpe dig ved at fjernstyre din computer – naturligvis med din godkendelse.
Som kunde hos Duka får du ubegrænset adgang til hjælp af vores kyndige kundeservice.
Med et serviceabonnement hos Duka får du ubegrænset adgang til IT-hjælp.
Vi har flere forskellige serviceabonnementer.
- Supportabonnement
- Mobilsupport
- iPad-support
Supportabonnement
Vores kompetente medarbejdere hjælper dig med dit problem, så du får den hjælp, du har brug for her og nu, og samtidig slipper for at forstyrre familie og venner. Hos Duka er ingen spørgsmål forkerte.
- Fri adgang til vores brugervenlige kundeservicemedarbejdere, der sidder klar ved telefonen til at hjælpe dig med dine PC-problemer
- Ubegrænset IT-hjælp 6 dage om ugen
- Råd og vejledning til brug af din computer og dens programmer
- Teknisk support, hvis din computer ikke virker, du skal have installeret et nyt program eller tilsluttet en printer
- Hjælp til brug af din computer og de programmer, du har på den
- Fjernstyring af din computer, hvis du ønsker det. Så kan vi se med på skærmen og nemt guide dig til en løsning
Mobilsupport
Mobilsupport giver dig adgang til support til din telefon 6 dage om ugen, året rundt - uanset problemets omfang.
- Fri adgang til vores brugervenlige kundeservicemedarbejdere, der sidder klar ved telefonen til at hjælpe dig med dine telefonproblemer
- Ubegrænset mobilsupport 6 dage om ugen
- Råd og vejledning til brug af din telefon og dens programmer
- Teknisk support, hvis din telefon ikke virker
- Hjælp til brug af din telefon og de programmer, du har på den
iPad-support
iPad-support giver dig adgang til support til din iPad 6 dage om ugen, året rundt – uanset problemets omfang.
- Fri adgang til vores brugervenlige kundeservicemedarbejdere, der sidder klar ved telefonen til at hjælpe dig med dine iPadproblemer
- Ubegrænset iPad-support 6 dage om ugen
- Råd og vejledning til brug af din iPad og dens programmer
- Teknisk support, hvis din iPad ikke virker
- Hjælp til brug af din iPad og de programmer, du har på den
Med adgang til Dukas venlige kundeservice får du konkrete og kyndige svar på dine spørgsmål. Hos os er ingen spørgsmål for store eller små.
Det er vores ønske at gøre det sikkert og nemt for dig at bruge din elektronik, så du kan bruge tid på lige det, du vil, uden at være besværet af IT, der driller.
Vil du også føle dig tryg, når du navigerer i den digitale verden, kan du blive kunde hos Duka allerede i dag.
Ring til vores kundeservice på tlf. 77 34 18 18 og find ud af, hvad netop du har brug for af serviceabonnement eller IT-produkt.
Vores dansktalende kundeservice vil vejlede dig til, at finde en løsning ud fra dine behov.
Du kan også blive kontaktet af Duka ved at udfylde vores kontaktformular på www.duka.dk.
Digital sikkerhed er en topprioritet for Duka, og derfor kan du også vælge at lade os tage os af sikkerheden på din computer.
Der sker via et program, der beskytter din computer mod virus og sikrer dine personlige data som filer og billeder.
Det er vigtigt at føle sig tryg, når man skal have en ny computer.
Det kan du hos Duka, hvor vi har gjort det nemt for dig at finde den computer, der passer bedst til dig, din hverdag og dine behov. Det har vi gjort ved at have et nøje udvalgt sortiment af brugervenlige HP-computere.
Derudover sørger vi for at forberede din computer, før den når frem til dig. Vi installerer de nødvendige programmer og fjerner alt reklamesoftware, så din nye computer er klar til brug lige fra starten, og du undgår generende pop-ups.
Få tilbud, gode råd og nyheder direkte i din mailboks
Med nyhedsbrevet fra Duka
Danmarks venligste kundeservice
Hos os bliver du mødt af vores venlige og imødekommende kundeservice, der altid er klar til at give dig den hjælp, du har brug for. Hos os er ingen spørgsmål for store eller for små, og vi bliver ved dig, til du føler dig tryg og glad.
Dansk virksomhed +13 års erfaring
Vi ønsker at bidrage til, at vores kunder kan føle sig trygge og navigere sikkert i den digitale verden – uanset deres baggrund. Det gør vi på grundlag af mere end 13 års erfaring og over 100.000 opkald hvert år, hvor vi hjælper danskerne med deres IT-problemer.
100% tilfredshedsgaranti
Med vores mange års erfaring er vi overbeviste om, at vi kan hjælpe dig – både med køb af produkter, og når du har bøvl med din elektronik. Hvis du ikke synes, at vi har levet op til dine forventninger, så finder vi sammen en løsning - det er vores garanti til dig.